Има истории, които независимо от произхода си засягат универсални теми. Драмата След сватбата е режисирана от Сузане Биер – една от най-изтъкнатите датски кинематографисти, и е написана от друг от асовете на датското кино днес – Андерс Томас Йенсен. София Филм Фест имаше привилегията да покаже предишните два филма на Биeр – Обичам те завинаги и Братя. Който ги е гледал, познава майсторството й в изследването на моралното блато, затлачено от добри намерения и човешки провали.
Емигрантът Дан Якоб Петерсен (феноменалният Мадс Микелсен) ръководи едва оцеляващо сиропиталище в един от най-бедните региони на Индия. Фанатично отдаден на делото си, Якоб смята всички западняци за покварени и воден само от пълната си всеотдайност, приема да замине за Дания и да се срещне с богат предприемач, който може би ще помогне да се спаси сиропиталището. Междувременно в Копенхаген Юрген (Ролф Ласгард) живее почти идилично със семейството си. Обигран в бизнеса и безукорен баща, той обгражда децата си с прекомерни грижи и внимание. Лекомислено отлага срещата, за която Якоб е пътувал от толкова далеч, като настоява да разговарят на сватбата на дъщеря му на следващия ден. Така стартира верига от събития, които променят живота им завинаги. Разкриват се измами, излизат наяве скривани истини и изниква въпросът кой всъщност милее за благото на другите – упоритият милионер, решен да направи всичко за семейството си, или разкъсваният от чувство за вина алтруист, който придава съдбовна важност на това, което самият той смята за добро. Движен от великолепна актьорска игра и воден от умелата режисура на Бир, След сватбата ни изправя пред една от най-важните дилеми на съвременността. Светът става все по-малък, а пропастта между бедни и богати – все по-дълбока. Битието ни е все по-взаимообвързано, независимо къде живеем. Възможността за баланс между лични и обществени отговорности все повече се отдалечава, а необходимостта от него става все по-спешна.
След сватбата е един от най-вълнуващите, но и най-важните филми на 2006 г. |