English   |   Български   |   Пишете ни 
Регламент  Акредитация за журналисти  Акредитация за спонсори, гости и партньори
 
>> Международен София Филм Фест НА БРЕГА (Бургас) >> Международен София Филм Фест В ПЛОВДИВ
   
27.03. - 19:00,
Люмиер
03.04. - 20:00,
Дом на киното
Режисьор:  Федерико Фелини
Федерико Фелини
8 1/2
АМАРКОРД
БАНКА ДИ РОМА
Белият шейх
ГЛАСЪТ НА ЛУНАТА
ГРАДЪТ НА ЖЕНИТЕ
ДЖИНДЖЪР И ФРЕД
ДЖУЛИЕТА НА ДУХОВЕТЕ
ЕДИН ЖУРНАЛИСТ РАЗКАЗВА ЗА БРАЧНА АГЕНЦИЯ новела от филма “Любовта в града”
И КОРАБЪТ ПЪТУВА...
ИЗКУШЕНИЕТО НА ДОКТОР АНТОНИО новела от филма “Бокачо '70”
ИНТЕРВЮ
КАЗАНОВА
КЛОУНИТЕ
МОШЕНИЧЕСТВОТО
Мамините синчета
НОЩИТЕ НА КАБИРИЯ
Пътят
РЕПЕТИЦИЯ НА ОРКЕСТЪР
РИМ
САТИРИКОН
СЛАДЪК ЖИВОТ
Светлините на вариетето
ТОБИ ДАМИТ новела от филма “Три стъпки в делириума”

САТИРИКОН
Fellini Satyricon
Fellini Satyricon
, 1969, 138 мин, цветен

По книгата на Петроний, написана през I в. след Хр.: Рим по времето на Нерон. Двама младежи - Асцилт и Енколпий, са влюбени в трети, Гитон. Асцилт го открадва от Енколпий и го продава на Вернакий, автор на долнопробни пантомими. Енколпий успява да си върне Гитон, но той му разкрива, че всъщност Асцилт е неговият любимец. Енколпий замисля самоубийство, но земетръс срутва палата, където се намира. Спасен по чудо, Енколпий среща стария поет Евмолп, който го води у Трималхион, забогатял освободен роб. На пиршеството в неговата вила старият поет е жестоко пребит. Енколпий е продаден в робство. На пиратски кораб се среща отново с Гитон и Асцилт. Преживелиците на тримата нямат край: Енколпий става импотентен и се лекува със свещения огън на Енотея, бие се с Минотавъра...
Докато Петроний бичува упадъка на своята епоха с безжалостната си, остроумна ирония, Фелини по-скоро се отдава на видения от сънищата, пропити с Ерос и Танатос.

Федерико Фелини
Италианският режисьор, сценарист и актьор Федерико Фелини с право е смятан за една от най-продуктивните иоригинални фигури в световното изкуство от следвоенния период. Роден в Римини на 20 януари 1920 г., той почивав Рим на 31 октомври 1993 г. Съумява по-добре от всеки друг да пресъздаде реалния живот през сюрреализма на изкуството си. Въпреки принадлежността му към периода на неореализма, ексцентричността в рисунъка на Фелини и усета за абсурд в комедиите му го отличават от други изтъкнати режисьори като съвременниците му Роберто Роселини или Виторио де Сика. Неговият поетичен, ефирен и метафизичен стил го прави уникален. Едва 12-годишен Фелини избягва от къщи, за да постъпи в цирка. Премества се в столицата през 1939 г. За да свързва двата края, рисува комикси и прави карикатурни портрети на посетителите в римските ресторанти. Преди избухването на Втората световна война заедно със своя приятел Алдо Фабрици прави радиоскечове. И среща жената, с която прекарва живота си – Джулиета Мазина. Вдъхновен от американските филми, се увлича по репортерството и се опитва да работи като журналист. С помощта на Фабрици обаче влиза в киното и между 1939 и 1944 г. работи в различни комедии.
© 2001 - 2007 продуцентска къща "Арт Фест" Концепция - created by